Min første morgentur i Los Cristianos.

Aller først tar jeg med noen bilder fra i går kveld. Vi gikk ned til sentrum, koste oss med et par småretter og et glass vin i en liten restaurant. Vi har vært der tidligere, og visste fra før at det er et sted med god skinke og god ost.
Vi kommer nok til å dra tilbake hit og spise middag en dag senere i ferien.

Vi gikk så ned til strandpromenaden og fikk med oss solnedgangen.

Det ble ikke noen sen kveld i går, og i dag står jeg tidlig opp. Klokka ti på halv åtte er jeg klar for min første morgenturer her nede. Borte er regn og tåke, og jeg har på meg bare tights og t-skjorte.
24 grader så tidlig om morgenen!

Hollywood Mirage ligger oppe i høyden, omtrent tyve minutters gange fra stranda. Det går gratis buss ned til sentrum og opp igjen flere ganger om dagen, men den kan jo ikke jeg bruke, det blir ikke mye aktivitet av å sitte på den!

Dagens morgentur går altså i nedoverbakke en god stund før jeg kommer ned til stranda.
Det er mange gater å velge mellom, men jeg har en favoritt. Det er et sted der det er en gangvei med en allē av palmer på begge sider og en gate på begge sider av palmene igjen. Synes det er så fint å gå i denne alleen, gikk her ofte med mamma og pappa.

På min vei ned til stranda, ser jeg mange som allerede er i gang med dagens arbeid. Det kostes på fortau og i uterestauranter, søppel kjøres vekk, varer leveres, og grøntarealer vannes.
Det er flere små parker her, og det er flere steder grøntanlegg mellom gata og fortauet. Det er mange palmer,  men også mange lave busker og trær, med eller uten blomster.


Hawaiirosene er flotte, både når de er visne og pynter opp et grått fortau og når de står i full blomst!


Jeg går langs strandpromenaden et stykke, og mens jeg går her, står også sola opp. Stranda er raket og fri for all søppel, liggestolene står på rekke og rad klare for å ta imot dem som vil nyte sola på stranda.

Det er på tide å begynne på veien oppover igjen. Her kan jeg velge mellom gater og trapper, og jeg velger en blanding. Trapper først for å komme opp på øverste nivå ved kirken. Er nok litt for ivrig her og havner på ett nivå for høyt, men da går jeg bare ned mot kirken igjen.

Kirken ligger like ved torget, et sted vi ofte avtaler å møtes da det er lett å finne.

Det er 21 år siden jeg var her for første gang, og da gikk jeg trappene som går opp til Hollywood Mirage. De går rett opp, lite med svinger for å si det sånn, og da er det jo en rask vei for å gå både ned og opp. Noen ganger har jeg løpt opp trappene her, i dag nøyer jeg med å gå.

Vel oppe, tar jeg meg en tur innom butikken og handler inn til frokost.

Solveig er nå våken, hun er et B-menneske, jeg et A-menneske, og nå kan vi nyte vår første frokost her nede. Jeg er veldig godt fornøyd med å ha gått nesten 8000 skritt før dagen egentlig har begynt!

2 kommentarer
    1. Tusen takk for at jeg fikk bli med deg på en superflott morgentur. Flotte fotos og fin morgenstemning. Vi , min mann og jeg, kommer ned om 2 uker til vårt aller første Tenerifebesøk. Spennende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg