Mandagsvask og rensing av diverse filtere.

Det er mandag, og dette er dagen da jeg vasker leiligheten. Vi er jo på hytta omtrent hver helg, så da er det bedre å vaske mandager i stedet for fredager,

Jeg tar badet og toalettet først. Renser filteret ved dusjen også. Dette er dagen jeg går grundig til verks! Etterpå-  deilig med rent bad og godlukt av duftpinner!


I dag skal jeg også ta en ekstra jobb på vaskerommet. Så en film på Facebook om rengjøring av vaskemaskinen, og jeg bestemmer meg for å gjøre det samme. Beholderen for vaskepulver og skyllemiddel tas ut, og vaskes i kummen. Dette har jeg også gjort tidligere.

Noe jeg ikke har gjort, er å ta ut filteret og rense dette. Sjekker på YouTube hvordan det skal gjøres, og ser til min forskrekkelse at dette egentlig skal gjøres en gang hver andre måned!
Vaskemaskinen min er minst åtte år gammel, og jeg har aldri gjort det, jeg! På tide nå, da! 😂

Det viser seg at det ikke er lett å få ut dette filteret. Det er tydelig at det er noe som står i veien. Jeg henter en hodelykt og en strikkepinne, og pirker inni der. Noe lo kommer til syne, og jeg bruker en pinsett til å få tak i den. Jeg pirker mer og enda mer, og etter 15 minutters strev, klarer jeg å få filtret ut av maskinen.

Der er det mye rart! Det er mye lo, det er grus, og det er mynter og spiker! Tror jeg skylder på Trond her, da jeg verken pleier å ha spiker eller mynter i lomma. Det er tre kronestykker, noen cent og to to- Euromynter. De legger jeg i lommeboka jeg skal ha med fil Tenerife. Alltid kjekt å ha litt mynter også! Kronestykkene er bare å kaste, får jo ikke brukt dem lenger.


Jeg vasker filteret og setter det på plass. Np skal det ikke gå åtte år til neste gang!

Jeg fortsetter med stua og kjøkkenet. Vasker kjøleskapet. Sjekker hva som er i grønnsaksskuffen og finner ut at det blir blomkålsuppe med litt gulrøtter til middag i morgen.

Nå er kjøkken, stue og gang vasket. Deilig! Soverommene får vente til i morgen, for nå må jeg dra på trening. Tror jeg kjøper med en tulipanbukett til å ha på stuebordet. Koselig, det! Ha en fin mandagsettermiddag og kveld!

Mandag kveld-

må bare legge inn et par bilder! 🤗

3 kommentarer
    1. Flinkis! 😊 Høres ut som du har hatt en real treningsøkt før trening i dag! 😉 Slike filter i vaskemaskinen blir ofte avglemt og forsømt, og man kan finne noen “skatter” når man endelig tar jobben.

      1. Hadde jo vært fint om det var gullmynter! 🤣
        Er på treningssenteret nå, to øvelser igjen, og så er det en deilig dusj! Det er det beste!
        🤗🤗🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg