Kveldstur til Knabben – i vårvær og solnedgang

Det er bare helt nydelig om dagen- flere varmegrader, opp mot ti i ettermiddag. Dessverre er det meldt kaldere fra i morgen.Tåke og kaldere.

Jeg går til Knabben omtrent hver dag nå,  og jeg merker at våren er på vei. Snøen smelter, steiner kommer frem. Bare helt herlig!

I ettermiddag starter jeg hjemmefra rundt kvart over fem. Tar med meg hodelykt for å ha denne på tur ned igjen. Tenker det kan være smart.

Turen oppover går i skogen, og der er det ganske grått, eller grønngrått. Men når jeg begynner å nærme meg toppen, er det som å gå inn i en magisk verden badet i kveldssol. Kveldssol som gir landskapet varme og vakre farger. Det er så stemningsfullt, jeg blir bare så glad når jeg opplever slikt.

På toppen er det like vakkert, helt nydelig.

Fargene skifter fort, fra gult og oransje, til mer rosa og lilla.

 


Jeg skriver meg inn i boka, tur nummer 31 er nå i boks, og jeg satser på 200 turer dette året, 50 flere enn i  2021. Da er det bare å stå på! Det er mange uker jeg ikke er hjemme, og det betyr at jeg må gå flere ganger de ukene jeg er hjemme.

Det blir fort mørkt, og jeg starter på hjemturen. Snart må jeg tenne lykta, og den, sammen md skikkelige brodder, gjør veien ned igjen trygg.


Jeg må bare ta et bilde på veien ned, med utsikt mot Drammen.

Etter vel tyve minutter er jeg nede igjen. Det går langt fortere ned enn opp. 😃


Det er rart hva soloppganger og solnedganger kan gjøre- helt magisk, og plutselig er alle farger borte.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg