Jeg møter våren – del 6

Ja, våren, ja, den er blitt satt midlertidig på vent. Etter å ha opplevd våren med grønne plener og blomster i England, var det skikkelig kjipt å komme hjem til snøvær. Ikke bare litt snø, heller, men mengder! Tror det kom omtrent 20 cm i løpet av mandagen.

Jeg som ventet på de første hestehovene i bakken ved siden av blokka!
Nå er denne dekket av snø.

Tulipanene som var på vei opp- de ligger nå under snøen.

Men terrassen, den er fri for snø igjen. Jeg måker den så fort det kommer snø, det har jeg gjort i hele vinter.


Deler av terrassen er under tak, og der er alt klart. Nå venter jeg bare på at det skal bli litt varmere, og vips, så sitter vi der en kveld. Vi har jo varmelampe!

Jeg tar ikke den vanlige morgenturen i dag, ikke noen vits i å gå den ruten og bare fortelle at det ligger snø overalt!

I stedet vil jeg gå til Knabben. Det er nydelig vær i dag, sola skinner og smelter noe av snøen som kom i går. I bilveien er det helt bart, men bak blokkene er det mye snø.

Labbeløypene er borte, de må tråkkes på nytt. Det er tungt å gå oppover her nå, snøen er kram og fester seg under skoene i store klaser.

 Men det er rene påskestemningen! Jeg burde jo ha tatt med meg et sitteunderlag og satt meg i sola!

Jeg har valgt den mest krevende løypa opp til Knabben denne gangen, og det går greit selv om det er tungt. Et par steder er det litt vanskelig å komme opp, men også det går fint. Jeg krabber på alle fire, og da går det!


På toppen er det snø overalt, her var det bart sist gang jeg gikk her. Jeg må selvsagt et bilde før jeg går nedover igjen. Lurer på hvor mange bilder jeg har tatt her oppe, jeg!

Så må jeg ta valget- hvilken vei skal jeg ta ned igjen? Jeg velger å gå ned der jeg pleier å gå opp, slik at jeg kommer ned igjen rett ved blokka.
Men er det smart?

Nei, det er det ikke. Jeg ser jo ikke isen som ligger under snøen, og broddene funker ikke optimalt på grunn av all snøen som fester seg under skoene. Jeg sklir flere steder, men jeg kommer meg heldigvis trygt ned igjen. I morgen vil jeg gå Kjevlingen, både opp og ned. Tror det er bedre, det er i alle fall ikke så mye is der.

Det var mange bare partier på vei opp til Knabben sist jeg gikk der, nå er det snø overalt, men i de beste solhellingene er snøen på retur. Håper bare at det ikke kommer enda mer snø!

 

Jeg tror de aller fleste ønsker seg vår nå, og de som gjør det, ble selvsagt skuffet da all denne snøen kom. En bekjent av meg skrev følgende på Facebook:

Jeg liker ikke denne snøen, men det fine er at nå kan jeg glede meg enda mer til sol og varme!

Det var jo en fin måte å ta det på!
Nå gleder jeg meg enda mer til sol og varme!

2 kommentarer
    1. Våren kommer stort sett med påsken. Jeg gleder meg også til lange sommerkvelder i solnedgangen på verandaen med ei bok. Det er mye kos framover nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg