Herlige påskeferie! Men hvor er sola?

Sol fra blå himmel
Solkrem og solbriller
Noe godt i glasset der vi sitter i hytteveggen
-med en bok og påskeliljer på bordet….

Det er slikt jeg assosierer med påsken.
Det er også slik vi pleier å ha det her i påsken.

Men i år er det annerledes!
Her er det masser av snø, og det er ikke antydning til sol. Vi kom opp på mandag, i snøvær, og i går snødde det omtrent hele dagen. Svære snøfiller som la seg overalt. Minst 15 nye cm til det som var her fra før.

Vi spar vekk snøen inntil hytteveggen slik at vi kommer oss rundt hytta, men det holder. Vanligvis spar vi vekk snø slik at vi kan sette frem møbler og bålpanna også, men med den værmeldingen som venter oss de kommende dagene , tror jeg ikke vi gjør det denne gangen.
Jeg har ikke en gang kjøpt med meg potter med påskeliljer til å ha på utebordet.

Jeg sitter ved frokostbordet og nyter dagens utsikt.
Trond laget et lite rom i snøveggen der vi kunne tenne lys- dette er omtrent snødd igjen.

Istappene henger ned fra taket.

Utsikten fra stuevinduene er også helt magisk.
I dag er det rett nok oppholdsvær, men snøværet er erstattet av tåke.

Men det er jo fine motiver i tåka også!

Men inne er det påskefint med tente lys og god stemning!

Det er kommet folk på de andre hyttene også nå, og gode fellesmiddager venter på oss søsknene som har hytte på rekke og rad. I morgen kommer Eirik, sønnen vår, og lørdag kommer kanskje Øystein og familien. Det er litt væravhengig, de voksne setter nok ikke pris på dette været, men for ungene ville det være helt topp.

Selv skal jeg snart ta på meg trugene og labbe innover. Kan jo ikke sitte inne hele dagen!
Gleder meg egentlig til å komme ut. Med nysnø vil vi nok se masse av dyrespor! Spennende!

4 kommentarer
    1. Jeg må si jeg er ganske glad for at jeg skal gå på stolpejakt på snøfrie veier i morgen jeg 🙂 Ikke sol her, men ikke snø heller 🙂

      1. Skjønner godt at det er like bra! Vi dro fra bare veier, hestehov og blåveis og kom opp hit med over en meter snø…
        God påske til deg, Frodith!

    2. Jammen er det mye snø der oppe altså! Og – ingen påsker er like – dette blir en påske med dårlig vær…. men likefullt etterlengta fridager og kos! 🙂

      1. Kos uansett vær, ja! Tradisjoner også – uansett vær. I likhet med de siste skjærtorsdagene skal vi i dag ha tapas hos søsteren min, alle tar med seg noen retter hver. Jeg skal ta med scampis stekt med hvitløk og chili, samt salmalaks. Gleder meg! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg