Har ikke lyst til å trene idag, jeg!

Det er onsdag morgen, klokka er halv åtte, og jeg sitter her med kaffekoppen min. Stearinlys er tent, julestjerna lyser så fint i vinduet. En nydelig onsdagsmorgen.

Onsdag er også treningsdag. Men akkurat i dag har jeg ikke lyst. Jeg vil være hjemme, bare nyte dagen og slappe av. I alle fall til klokka er ni…

Jeg brygger enda en liten kanne med kaffe, ser på nyhetene, er innom sosiale, leser avis, strikker litt, og koser meg rett og slett.
Klokka bli ni. Jeg sitter fortsatt i godstolen, utsetter treningen enda en gang. Jeg må jo pakke! Godt med unnskyldninger!

Jeg skal reise inn til Asker i dag, og i morgen drar Solveig, Hanne og jeg på julemarked. Jeg kan ikke skrive hvor akkurat nå, da Hanne ikke vet hvor vi skal ennå. Overraskelse for henne, altså!

Jeg pakker kofferten, setter meg ned igjen, løser et par Suduko, og klokka nærmer seg ti. Jeg kan  rydde i klesskapene, rydde i kommoden i entreen, jeg kan….

Heldigvis klarer jeg å ta meg sammen, tar på meg treningstøy og pakker sekken. Klokka ti går jeg ut av døra. Foran meg har jeg en time å gå, minst en og en halv time på treningssentret og så en time å gå hjem igjen. Det betyr at jeg ikke er hjemme før halv to- tidligst.

Med det er deilig, da, å komme ut i friluft. Det er kaldt, er ikke blitt helt vant til kulda ennå. Det har snødd bittelitt i natt, nok til at det ligger et tynt lang på bakken.

Jeg går forbi en nypebusk, og må selvsagt ta et bilde her også. Det er et nydelig knippe vinternyper. Ser at jeg ikke ble helt heldig med dette bildet, men tar det med allikevel.


Snart har jeg kirken foran meg. Tar ofte bilde av den, den er jo så vakker der den ligger med de svære trærne rundt seg.

Like etter kirken kommer jeg til elva, det er ikke noe is der ennå, men forsetter det vinterværet vi har nå vil isen legge seg, i alle fall noen steder.

Jeg ankommer treningssenteret, skifter til lettere tøy, og starter med oppmykningsøvelser.

Så følger bulgarsk utfall, planke, strikkøvelse for kjernemuskulatur, en arms sidehev, balansetrening på bosoball, sittende roing, benkpress, unilateral leg og til sist en øvelse for triceps.
Er ferdig etter 1time og 15 minutter, bare helskjønt å gå inn i garderoben og så inn i dusjen!

Da er det bare å pakke sammen, tørke håret og ta på treningstøy igjen. Når jeg kommer ut, møtes jeg av sola, den herlige, deilige sola som har vært borte så lenge. Endelig fint vær igjen!

Det er jo bare helt nydelig gå ute – når man først kommer seg ut. Jeg synes i alle fall det.
Klokka kvart på to er jeg hjemme igjen, veldig godt fornøyd med meg selv!🤗

Avslutter denne bloggposten med dagens solnedgang.

2 kommentarer
    1. Takk for hyggelig kommentar! 🤗
      Ja, jeg fikk trent.
      Det blir lite trening de nærmeste dagene, men det blir mange skritt. Vi går alltid veldig mye på disse turene. Gleder meg! 🤗🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg