Et skikkelig tilbakeskritt – men vakkert!

Jeg er spent når jeg går bort til vinduet- hvordan ser det ut der ute?

I går var det snøfritt, i dag er alt dekket av et 10 cm tykt snøteppe. Hadde det i tillegg snødd nå også, ville jeg ha blitt skikkelig oppgitt, men sola skinner, og det er jo så vakkert! Blir jo i godt humør bare av det! Dessuten er det meldt flere varmegrader i helgen! Regner med at dette kun er en kort snøvisitt!

Jeg tar en kikk på terrassen, påskeliljene er godt pakket inn i snø. Regner med at de klarer seg. Det som er kjekt med terrasse, er at jeg bare kan fjerne all snøen, og så er den plutselig klar til bruk igjen!


Jeg tar på meg treningstøyet, på med brodder også for sikkerhets  skyld. Med dette snølaget ser jeg ikke underlaget, og det er glatt noen steder selv om det meste var snøfritt.

Jeg går ut i Winter Wonderland. Jeg er den første som går her i dag. Akkurat det er noe som fascinerer meg, den urørte snøen.

Men snart ser jeg spor i snøen. Rådyr. Det er mange av dem her, like ved blokka. For et par dager siden så jeg to stykker på min morgentur til Knabben, i dag er jeg litt senere ute, men ser spor etter i alle fall fem dyr.

Svarttrosten så jeg først for noen dager siden, og den liker seg på bakken. Det rasler i gammelt, tørt løv når den er i nærheten. Ofte kommer jeg helt innpå den. I dag er det ikke noe tørt løv, det ligger vått og sammenpakket under snøen, og jeg verken ser eller hører noen svarttrost. Den lurer nok på hva alt dette hvite er og gleder seg til det er borte igjen.

Sola skinner så fint, og jeg må jo bare stoppe for å ta et bilde. Det er jo så vakkert!

Etter rundt førti minutter er jeg på toppen, det tar lenger tid i dag en det vanligvis gjør. Slik er det alltid ved nye snøfall og når jeg i stopper for å ta bilder!

Jeg ser at jeg ikke er først ute i dag. Et rådyr har vært her før meg. Det er ikke plaget av høydeskrekk, akkurat! Det er nemlig rett med utenfor kanten her

Vakkert.

Rådyret har gått helt utpå kanten her også.
Jeg ser heldigvis at sporene går innover i skogen igjen litt lenger borte.

Knabben i morgensol.
Jeg må være en time tidligere ute dersom jeg skal ha med meg soloppgangen, den er rundt halv syv.

Jeg skriver meg inn i boka, og starter hjemturen. Det er litt skummelt med islagte partier under snøen, men jeg vet omtrent hvor de er. Etter en halv times tid er jeg trygt hjemme igjen.

Jeg som elsker våren og ikke er glad i snøen, må jo innrømme at Winter Wonderland er vakker!

 

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, det er vakkert – urørt snø er jo topp! Koselig å se noen spor etter dyr, og det er topp å være den første tobeinte som går gjennom nysnøen! <3

      1. Ja, det er noe helt spesielt. Ser at dere har fått et lite påfyll i Larvik også.
        God helg til deg, Margrethe!🤗

    2. Vakkert og urørt – det fascinerer meg også 🙂
      Du kommer deg til Knabben uansett du – og flott tur med flotte vinter-bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg