Er våren kommet, eller er den bare på besøk?

Endelig varmegrader igjen!
De siste dagene har vi hatt varmegrader, og i dag er det hele seks av dem! I går regnet det, i dag er det opphold. Vinterferien ligger foran oss, værmeldingene er ikke de beste, men det er i alle fall meldt mildvær her i Solbergelva. Og mildvær, hva betyr det? Jo, det betyr snøsmelting, det!

På dagens morgentur gikk jeg ned til elva, til Drammenselva, og det var bare så fint å se sola!

Det som også er fint med varmegradene, er at jeg ikke trenger å bruke så lang tid på påkledning. Det er ikke lenger nødvendig med ullundertøy, et par litt tykkere treningstights og en anorakk holder. Votter og lue trenger jeg heller ikke. Herlig!

Men mine kjettingbrodder bruker jeg forsatt på vei til Knabben. De god et veldig godt feste, både på snø og is.

Det er en del is i småveiene fortsatt, noen steder også største vannansamlinger, men det blir mer og mer bart og isfritt.

Hvordan er det så i skogen?

Jeg er mye i skogen, går til Knabben hver dag så sant jeg er hjemme, og i dag er også Trond med. Fortsatt er det en del snø her, men det er også snøfrie partier. Steiner stikker opp her og der.

Her er også mosen synlig, grønn og fin.

På mandag drar vi til hytta, og der blir vi mest sannsynlig hele uka. Det blir spennende å se hvordan det er på stien her når jeg kommer hjem igjen. Tipper at enda mer av snøen er borte da! Men det kan jo komme mer snø…..

Egentlig litt rart at jeg som er så glad i våren helt frivillig reiser opp til hytta der det ikke er noe som helst som minner om vår… Men da er det jo helt herlig å komme hjem igjen, da!

Oppe på Knabben ligger snøen fortsatt, og som bildet viser ligger snøen fortsatt også på jordene nede i dalen. Isen på elva er borte.

Den første vårmåneden starter neste uke, og optimistisk som jeg er, satser jeg på at våren nå er kommet for å bli!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg