En kald marsmorgen – før vi møter våren i England

Mars- den heldige vårmåneden! Det er slik jeg vil ha den!

Men i dag var det minus 11, og det hører ikke hjemme i den første vårmåneden!


Men jeg prøver å se det positive i det meste, og i dag er det  isrosene som er dannet på glasset rundt terrassen. Det er jo vakkert, da!

Jeg reiser inn til søsteren min i Asker i dag, og i morgen, veldig tidlig, tar vi flyet til London. Vi skal, sammen med broren min, besøke tanten min i Berkhamsted. Det er tre og et halvt år siden vi var der sist.

Vi vokste opp sammen med våre engelske søskenbarn. Hver sommer tilbrakte de på gården vår, og vi ble tett sammensveiset, nesten som søsken. Slik er det i dag også selv om vi ikke lenger er sammen hver sommer.
Kristin, den eldste, bor i Berkhamsted, Astrid, bor i Oslo, og Olav, den yngste, bor i Belgia. De kommer alle til Berkhamsted i helgen, og da blir det et ordentlig søskenbarntreff med tante Gudveig som midtpunkt. Vi gleder oss!

Vi hadde også gledet oss til å virkelig møte våren i England. Tulipaner og påskeliljer i full blomst, grønne plener og varm sol. Det var i alle fall tanken!
Men det utrolige skjer. Akkurat denne uken er det meldt snø i Berkhamsted! Snø!
Tanten min fortalte at dette er første gangen det kommer snø i 2023, og de har inntil nå hatt en flott vår, dog med noe regn.

Ja, ja, været får vi ikke gjort noe med! Det blir sikkert en koselig tur uansett!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg