En fargeklatt i vinterland

En fargeklatt i vinterland?
Ulike grønntoner er det flere av, jeg kan hente dem i grantrærne, furutrærne, einerne og i mose som stikker frem her og der. Det samme gjelder brunfarger. De finner jeg på kvister, stammer og kongler, men er jeg heldig, kan jeg også finne brunfargen på et eikeløv som fortsatt henger på et tre.
Men hva med noe rødt?

Ikke lett å finne det, men jeg kan jo ta en selfie!

Jeg tok dette bildet en dag i forrige uke – etter nok et snøfall. Jeg liker jo ikke snøen, men så tenkte jeg at jeg setter jo pris på dagen uansett, snø eller ikke snø. Vinteren kom i oktober denne gangen, det var rett nok bart igjen en ukes tid i november, men siden har snøen vært her. En lang vinter altså, og fortsatt må jeg nok vente på våren.

Men jeg nyter livet uansett, spesielt ute i naturen, og derfor tok jeg dette bildet. Det er viktig å leve i nuet, ikke bare glede seg til det som venter i det fjerne. Snart skal jeg ut igjen, opp til Knabben. Det snør, men det blir nok en fin tur uansett.
Og hva skal jeg ha på meg? Jo, en rød anorakk. Jeg er jo en fargeklatt i vinterland!

 

6 kommentarer

Siste innlegg