Å lage seg en god dag – hvordan gjør man det?

Mette, en bloggvennine, bruker uttrykket

Lag deg en god dag!

Et veldig godt og meningsfylt uttrykk, tenker jeg.
Jeg tenker vi selv er ansvarlige for hvordan dagen vår skal bli.
Joda, jeg er selvfølgelig klar over at vi har ulike utgangspunkt, at det ikke er alle som hele tiden ser så mye positivt i det livet de lever. Dette kan skyldes sykdom, psykiske problemer, mange bekymringer eller helt andre ting.

Men jeg tenker at alle kan lage seg en så god dag, eller i alle fall en så god dag som mulig.

Det skal jeg gjøre i dag!
Men hva er en god dag for meg?

En god dag skal for meg starte med fysisk aktivitet, og det blir en morgentur.

En tidlig morgentur.

Er jeg heldig, får jeg også med meg en soloppgang. Men værmeldingen for i dag og dagene fremover lover ikke så mye sol, akkurat. Da får jeg heller glede meg over at det ikke er meldt snø!

En god dag er også å kose meg med en god frokost, litt TV- titting, sosiale medier og strikking.
Akkurat nå strikker jeg sokker jeg skal gi til en venninne som fryser på føttene.

Jeg trener styrke to ganger i uka, og tirsdag blir en av ukens treningsdager.

Gleder meg ikke så veldig mye til det, men du hvor deilig det er å stå i dusjen etterpå!
For å oppnå den gleden og tilfredsstillelsen, må jeg jo trene først!

En god dag er også god mat.
Har nevnt frokosten allerede, og i dag skal jeg lage kyllingsuppe.

Koser meg med matlagingen, det gjør også dagen min god.

Å glede noen andre, betyr også mye for meg.

Hva kan jeg gjøre da?
Jeg kan sende noen en hyggelig melding, jeg kan også gi noen en liten oppmerksomhet. En blomsterbukett, kanskje? Jeg har en nabo som har vært syk, og som sikkert ville bli glad for en oppmuntring. Må bare sjekke om de er hjemme først.

Tenker dette blir en god dag, jeg! Jeg vil nok oppleve at jeg har laget meg en god dag når denne dagen er over!

Lag deg en god dag, du også!

5 kommentarer
    1. Tusen takk for gode ord 🙂
      Ja en god dag – hva er det? Det er bare vi som vet det, og kan ta utgangspunkt i det, hvordan vi starter dagen og hva vi gjør ut av den.
      Du har en god dag å gå inn i idag forstår jeg. Tur og trening og strikking osv… Det har jeg også! Vi gjør så godt vi kan og tilfører den gode dagen så mye godt som vi bare kan orke.

      1. Du skjønner sikkert at det er du som er bloggvenninnen med de kloke ordene, Mette!
        Da må vi bare lage oss en god dag, på hver vår kant. Hadde jeg vært hos deg, hadde jeg tatt et bad sammen med deg – i sjøen! 🤗🤗🤗

    2. For meg skal det ikkje så mye til før eg dag blir god 🙂 Har ikkje de store kravene til det, men små gleder gjør også dagen god. Tirsdag er styrketrening også for min del. Me er en gjeng som har den økta ute i skogen! Det i seg selv er ganske magisk og etter på er det en kjapp tur på 3-4 km – Etter på vet eg at dagen blir herlig for følelsen man har etter et par timer ute er helt magisk: En blanding av god samvittighet og velvære – Perfekt til å “kokkelere” på Hobbyrommet 🙂

      Nyt dagen din 😀
      Vibbedille

      1. Så fint å kunne trene med andre i skogen!
        Og som du sier, god samvittighet og velvære etterpå.
        Sitter og koser meg i stua, jeg nå, morgenturen og frokosten er tilbakelagt.
        Nyt dagen din, du også! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg