Status treningsmål 14.04.21

14.04.21

Status treningsmål, ja…..

Satte opp følgende treningsmål i januar 2021: 

Ukentlig snitt på 18 000 skritt eller mer
30 turer til Knabben i løpet av året

Vel, det startet bra. De syv første ukene hadde jeg et snitt på over 18 000, noen ganger godt over 20 000 også. Så kom den uken der jeg falt på vei ned fra Knabben og skadet skulderen. Da måtte jeg holde meg i ro, og det ble et par uker med mindre aktivitet  – men allikevel over 15 000. 
Så fulgte noen uker med varierende aktivitet, men i alle ukene – med unntak av en, har jeg i alle fall hatt flere enn 10 000 skritt. 

Hva med Knabben, da? 
I 2020 hadde jeg kanskje så mye som 10 turer til Knabben, og jeg hatet å gå dit. Jeg satte som mål å gå 30 turer dette året, men når jeg første fikk blod på tann….

Det tok ikke mange ukene før jeg satte meg et nytt mål for antall turer til Knabben: 

150 turer i 2021. 
 

Det gir et snitt på tre turer uken.
De første ukene gikk jeg kanskje to ganger i uken, og så kommer vinterferie, påskeferie, sommerferie, høstferie, novemberferie –  det vil minst være ni uker jeg ikke får gått til Knabben. Dette er uker som må tas igjen resten av året, og da blir det mer enn tre turer i uken. Snart begynner også hyttesesesongen, og fra mai til langt ut i november er jeg på hytta omtrent hver helg…..
Men mål skal være slik at jeg har noe å strekke med etter, samtidig som det skal være slik at jeg ha en sjanse til å nå dem. 
 

Så langt har jeg gått 51 turer til Knabben. 
Det er onsdag i dag, jeg startet med en morgentur til Knabben i dag, og jeg skal snart gå en ny tur med Mari. En morgentur til Knabben er ikke noe jeg pleier å gjøre da. I løpet av denne perioden er det kun tre dager jeg har to turer dit på en dag. 
Jeg kommer nok til å gå to turer til denne uken, og da vil jeg være oppe i 54 turer etter endt uke (inklusiv dagens tur med Mari). 
Vi er nå inne i uke 15. Det betyr at jeg har gått inn ukene for vinter-og påskeferie, og i tillegg tre uker til. Dersom motivasjonen holder seg, skal jeg klare dette målet. 
 

Det som er veldig bra med dette, er at jeg ikke lenger hater å gå til Knabben. Det er fortsatt litt tungt, men det er ikke på langt nær så tungt som det var i fjor, for å si det sånn. så det tyder på at formen er bedre nå enn det det var på denne tiden i fjor.

Jeg ønsker å bli motivert igjen på antall skritt også, og derfor reviderer jeg mine treningsmål. 
Jeg slenger også på tre morgenturer i uken. Vet at jeg ikke har klart det tidligere, men prøver allikevel. Det er ikke noe fristende å gå ut om morgenen, men det er jo så deilig når jeg først er ute! For ikke å snakke om når jeg kommer inn igjen!

Nye mål:

15 000 skritt i uken
Tre morgenturer hver uke
150 turer til Knabben

Da gjenstår bare å ønske meg selv lykke til! 

Siste snøfall mandag uke 15. Det var helt bart før denne snøen kom. 
Dette bildet er tatt fra en morgentur til Knabben – i soloppgangen. Klokken er her rundt seks. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg