Året rundt – Solbergelva, del 5

01.03.21

Mars- måneden jeg har ventet på så lenge. Velkommen skal du være! Med mars er vinteren formelt over, og jeg gleder meg over dagens temperaturer. klokken halv åtte er det fire plussgrader, og det er varslet hele elleve på hytta senere i dag. Etter seks veldig kalde uker på starten av året har vi de to siste ukene hatt langt bedre temperaturer, og spesielt den siste uken har det vært høye temperaturer. I går var det 14 grader i Drammen. 
 

Jeg kan ikke ta min vanlige morgentur i dag da det er mye is på stien. Det er vanligvis ikke noen hindring for meg, men for to dager siden falt jeg på den islagte stien på vei ned fra Knabben, og jeg skadet en muskel i skulderen. Heldigvis ikke noe brudd. Jeg kan foreløpig ikke bruke armen noe særlig, og da velger jeg ikke å utfordre meg selv på isen nå. 
Men jeg må ta et bilde ute slik at jeg kan se utviklingen fra tidligere.

Det første bildet er tatt i starten av januar,

Det andre bildet er tatt i starten av februar.

Og her – her er dagens bilde. Alle bildene er tatt klokken halv åtte på morgenen. 
Det er helt tydelig at det går mot lysere tider! 

Jeg tar med noen flere bilder for å vise hvordan det ser ut  rundt her nå. Snøen er på vei bort, og påskeliljene er på vei opp. 

På dagtid sitter folk ute på terrassene sine, eller de koser seg på tur i det fine været. Det er helt nydelig! Jeg har også sittet ute med min kaffekopp, og den første potten med påskeliljer er på plass. 

Når jeg sitter ute, hører jeg fuglene synge. Herlig! Det er nesten helt bart ute, men ennå må jeg nok vente litt før blåveisen og hestehoven kommer. 
 

I dag drar vi på vinterferie. Det blir ikke noe skigåing på meg denne gangen, men jeg er jo ikke så veldig lei meg for det, da. Men det blir i alle fall muligheter til å sitte i solveggen- når vi får måkt vekk snøen. Det var på det verste 1,5 meter med snø på hytta, nå viser webkameraet at det er 70 cm. 

Avslutter med et par terrassebilder, det første tatt i starten av januar klokken kvart over ptte, det siste tatt i dag. 

Måtte vi få en finfin vår! Gleder meg, jeg! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg