Lerk langs elva

Det er ettermiddag, og jeg legger turen mot elva. Det er det som er så fint med å bo her – Jeg har skogen og kjempefint turterreng rett utenfor leiligheten, og går jeg et par kilometer, er jeg nede ved elva. Flott å gå der også!

Det er surt i dag, litt kaldt, og jeg har både pannebånd og vanter på. Håper varmen kommer snart!

 Det tar ikke lang tid før jeg er nede ved elva. Her er jeg ved munningen av Ulverudbekken. Langs bredden her det mange ulike løvtrær. Det er or, bjørk, hegg, ask og lind i allefall, lettere å se hva som er hva når bladene kommer.

Båthavna.

Det er fint å gå her nå, og enda finere er det når det mørkner. Da er det lys i lyktene langs veien her.

Dette er vel egentlig det man kan kalle hærverk, men jeg har sansen for akkurat dette – en skikkelig hyggelig lyktemann!

Jeg går videre, til broa som krysser Herstrømskilen, og der, like ved broa, er det første lerketreet. Det er flere innover, mot bilveien, men jeg går ikke dit i dag.

Lerketreet sett på litt avstand.

Lerketreet sett nedenfra.

 Det er vind, og derfor vanskelig å få tatt skarpe bilder, men dette er altså nåler på vei ut.
Ferske nåler, årets nåler.

Gamle kongler og ny kongle.
Om høsten, for seks syv år siden, tok jeg med meg noen kvister  med kongler på.

Sammen med tørr reinfann og tørre gåsunger har jeg dem i tre vaser. En evigvarende dekorasjon!

Jeg forlater lerketreet og starter på hjemveien. Kjekt å kunne krysse åkrer nå før våronna er startet.


Killingrudalléen alltid like flott. Snart er lindetrærne grønne. Her går vi Unter den Linden!

Lindetrærne er gamle. Lurer på når disse trærne ble plantet, jeg! Kanskje det er noen som vet?

 

 

9 kommentarer
      1. Det er ikke mye lerk her, heller, men akkurat der nede, ved Kilen, er det noen trær.
        De er så fine på denne tiden! 🤗

    1. Det er fint hos deg – og så fint å ha turområdene like i nærheten. Lerk er fint – og jeg finner noen steder på turer her også. Veldig fint og dekorative – og jeg har i vase her jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg