Hyttevask – hytterundvask!

Tror du det begynte å snø i dag?
Det var jo det nydelige været i går!

Jeg våkner til skyet vær, står opp tidlig og koser meg frokost og kaffe.
I halv ti-tiden kommer de første snøfillene, og da er også vannet på ovnen blitt varmt. Frem med bøtte, klut, grønnsåpe og Zalo. Og gardintrapp!

Med snøvær ute passer det helt ypperlig med en aldri så liten rundvask inne!

Jeg vasker vegger, takstokker og det jeg når av taket.

Hvitt tak er jo ganske fint når det er nymalt, men etter hvert antar det en litt annen farge. En litt mørkere nyanse…
Helt hvitt blir det ikke selv om jeg vasker det, men alt av spindelvev blir i alle fall fjernet.

Etter tak og vegger, er det vinduene som skal tas. Det blir nok bare innvendig i dag.

Etter fire timer er jeg ferdig med stue og kjøkken. Kjøkkenskap må jeg ta senere. Det samme med resten av hytta. Det blir senere i dag, i morgen og kanskje også vil litt neste gang vi drar hit. Nå skal jeg ta en pause og bare sitte og nyte lukten av en ren hytte!

6 kommentarer

Siste innlegg