Årets første dugnad i hagegruppa

Våren har vært kjølig dette året, og vi i hagegruppa har lenge gledet oss til starte arbeidet ute.

Det ser ikke særlig pent ut ute nå, men i dag skal alt det visne tas vekk.

Mona og Berit er i full gang, og

det er også Kirsten.

Jeg deltar også – men prøver å la den skadede hånden min være mest mulig i ro. Ikke helt lett, det da!

Det er spennende å se staudene som kommer opp,

Blant staudene er det også peoner, og de er svært gamle. Det er Berit som har tatt dem med fra hagen til bestemoren hennes.
Selv har jeg tatt med gule dagliljer og lilla høstasters fra hagen på gården der jeg vokste opp.

Mye er kjøpt nytt på hagesenter. Vi kjøpte flere stauder av typen solhatt, men de fleste av disse overlevde ikke fjorårets vinter.

Her er tulipaner på vei opp. Gleder meg til å se dem i blomst!

Etter en og en halv times arbeid er alt det visne tatt bort, og bedene gjødslet. Da ønsker vi sola og varmen velkommen!

4 kommentarer
      1. Ja, kjempespennende!
        Jeg hadde satt tulipanløker i en urne – det ser ut til å være mislykket. Har også en staude, gule daglilje, på terrassen, og den kommer ser jeg.
        Vi har i hagegruppa også sådd frø, og der blir det mye fint, tror jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg