Status aktivitetsmål mars 2024

Da er oppgjørets time kommet – hvordan går det med de målene jeg satte meg i starten av januar?

Målene var som følger:

Minst 15 000 skritt om dagen
Styrketrening 2 ganger per uke
150 turer til Knabben i løpet av året

Styrketrening gjelder kun for de ukene jeg er hjemme.

 

I påskeferien var vi på hytta, hele uka. Da ble det ikke noe styrketrening.
Det ble heller ikke 15 000 skritt hver dag. Tror dette blir lettere når jeg kan gå på beina. På hytta ble det trugeturer på snø.

Men det var tre uker før påskeferien.
Disse ukene trente jeg styrke to ganger i uka, gikk over 15 000 skritt hver dag, og jeg gikk 37 turer til Knabben.
Totalt er jeg nå oppe i 95 turer ved utgangen av mars.

Jeg ser at jeg ligger godt an mht antall Knabbenturer.
Alle mål skal være noe å strekke seg etter, og jeg endrer derfor målet for 2024.

Nytt mål:

300 turer til Knabben i 2024

Da gjenstår bare å si til meg selv:

Godt jobbet! Lykke til videre!

8 kommentarer
      1. Vi må alle ha våre individuelle mål, Ligaya. Jeg er heldig, jeg har god helse og kan fysisk gjøre det jeg vil. Jeg ville nok ikke ha vært så aktiv dersom jeg ikke hadde satt mål for min aktivitet. Da hadde jeg nok sittet inne i langt større grad, i alle fall på de dager der været er dårlig. Nå «må» jeg ut hver dag.
        Jeg håper for deg at du blir bedre og at også du kan gjøre det du har lyst til.
        En god klem til deg fra meg.🤗

      1. Takk, Margrethe!
        Jeg må ta to turer til Knabben hver dag i store deler av året da jeg er mye borte. Ikke så veldig mye nå, kun en ukes vinterferie, en uke i påsken og et par helger så langt, men snart begynner ferietiden. En uke i Danmark i mai, syv – åtte uker borte i sommer, to uker i Tyrkia i september og lange helger på hytta til høsten. Da skal Trond jobbe bare tre dager i uka. Dessuten er vi jo på hytta hver helg fra starten av mai, i alle fall. Men mål skal jo være litt utfordrende, så jeg satser på at det går! 🤗

    1. Du nailer dette etter hvert 🙂
      Jeg setter meg ingen mål – ja uten om at jeg skal trene styrke og gå turer og bade i havet, året rundt 🙂

      1. Det er jo mål det, også, mål som gir deg økt livsglede og bedre helse.
        Jeg synes du er tøff som bader i havet året rundt – uten å ha en varm badstue som venter deg med en gang du kommer opp. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg