En skuffelse av en påskebukett

Hver påske kjøper jeg med blomster til hytta. Påskeliljer eller tulipaner, gule og vakre. Men i år må jeg si at påskeliljene er en stor skuffelse.

Jeg kjøpte tre bunter, og satte dem i vann da vi kom opp til hytta. Sakte med sikkert begynte noen å slå seg ut i full blomst, men de fleste visnet før de kom så langt. Sånn ser de ut nå, fire dager etter at de ble kjøpt.
Hadde jeg vært hjemme nå, kunne jeg ha gått ut og plukket gåsunger. De er jo dekorative selv om de ikke er gule. Men her er det en meter snø, og selja viser ikke antydning til gåsunger.

Men jeg har jo litt påskepynt, da. Disse kyllingene kjøpte jeg det første året vi hadde hytta, i 1996.
De begynner jo å dra på årene, men de holder seg godt!

Denne hanen er ikke så gammel, kjøpte ham for et par år siden.

Jeg kjøper gjerne oransje eller grønne lys i stedet for de gule. Frukten står i stil med lysene, ser jeg nå. Ikke verst!

Men det smarteste av alt- jeg kjøpte også tulipaner da jeg kjøpte påskeliljene. Disse har jeg oppbevart på et kaldt soverom, og nå vil de holde seg fine påsken ut.

Ønsker dere alle en god påske!

8 kommentarer
      1. Jeg må alltid ha med blomster til hytta – i de periodene det ikke er noe å finne ute.
        Men det fineste er jo markblomstene om sommeren, da! 😃
        Klem🤗

      1. Heldigvis kommer det noen påskeliljer her når snøen er borte!
        Ja, tulipaner også. Jeg har jo litt hage på hytta, jeg.
        God påske og klem til deg.🐣🤗🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg