Jeg binder meg en krans.

Siden jeg flyttet hit i 2016, har jeg bundet en krans som jeg har hengt på veggen ute. Den siste tiden har det vært veldig mye dårlig vær, lite fristende å gå ut, men i dag ligger sola på lur, og jeg tar med meg en saks og et par bæreposer og går ut i skogen.


Jeg passer på at jeg ikke klipper mye av ett og samme tre, men tar litt her og litt der.

Jeg tar med kvister fra gran, furu, einer og tuja.

Når jeg kommer hjem, legger jeg de ulike slagene i hauger, finner frem tynn ståltråd samt en avbitertang, og legger kransen jeg skal bruke som underlag på gulvet.


Jeg lager først små buketter som jeg binder sammen med ståltråd. Etter hvert legger jeg bukettene på den sorte kransen og fester dem med ståltråd.

Det går med ganske mye kvist, to fulle bæreposer til denne kransen. Bedre å ta med litt for mye enn å måtte gå ut i skogen og hente mer.

Til slutt finner jeg et bånd og lager en sløyfe nederst.

Nå kan kransen henge på veggen til glede for alle som skal inn eller gå forbi!

Og vet du hva, nå har sola kommet! Den har jeg ikke sett siden jeg kom hjem fra Tenerife. Nydelig!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg