Årets jentetur

Klokka er syv, jeg er hos Solveig, søsteren min i Asker. Ved siden av meg sitter Hanne, min svigerinne, som i likhet med meg er en morgenfugl. Vanligvis ville vi alle tre ha vært oppe nå, og vi ville ha vært på vei til Gardermoen.
Nå sitter vi i sofaen, det er helt mørkt ute, og vi nyter dagens første kaffekopp.

Da jeg var hos Solveig i sommer en gang, begynte vi å planlegge årets tur. Vi tok kontakt med Hanne, og spurte om hun denne gangen ville være med på blåtur! Blåtur for henne, men ikke for oss.
Jo, det kunne hun tenke seg, og derfor vet hun ikke hvor vi skal. Det må være spennende!

Når vi holder på med årets store dugnad, der vi forvandler en halv elg til grillkjøtt, grytekjøtt og karbonadedeig, pleier vi å snakke om belønningen som venter, nemlig juleturen vår. Det er fint å ha noe å se frem til der vi sitter i time etter time, parterer fremparter og lår, og renskjærer kjøtt. I år måtte Solveig og jeg være nøye med ikke å forsnakke oss.

De tre siste årene har vi lagt jenteturen til Asker eller i Oslo. Dette på grunn av corona eller sykdom.
Fint å være her også! Da har det blitt en tur til Bærums verk, Roseslottet, Aker Brygge og shopping på Oslo Outlet i Vestby.

Men som regel går turen til utlandet.
Vi har vært på julemarked i forskjellige land, men de fleste gangene i Polen og Tyskland. Vi har vært fire ganger i Polen, to ganger i Krakow, en gang i Gdansk og en gang i Warszawa. Vi har vært i Stuttgart og Berlin, og Hanne og Solveig har også vært i München, Frankfurt, Lübeck og Hamburg. Ellers har vi vært i Stockholm og Gøteborg.

Det er jo julemarkedene som er i fokus, men vi tilbringer vel like mye tid -eller en god del mer- på kjøpesentre. Ellers går vi mye og får med oss julestemningen i byene der vi er. Koselig!

Mens vi sitter her, kommer dagen frem mer og mer. Herlig!

Men hvor går turen dette året? Den som leser neste bloggpost, vil få se!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg